2012. április 4., szerda

A zene az kell...1. rész

Már régóta gondolkodtam azon, hogy mikről szeretnék bejegyzést írni itt, a blogon, s végül egy egészen hosszú listát állítottam össze. Természetesen nem csaphattam bele rögtön a lecsóba, ezért írtam „bevezető” részt és egy kis ismerkedős szöveget is. Ha a listám szerint haladnék, akkor most egy életemet meghatározó élmény(sorozat) leírása következne, de úgy gondolom az már túl sok lenne belőlem. Le fogom írni azt is, mert meg szeretném osztani Veletek, de majd máskor. J
A mostani bejegyzésemet az engem megihlető dolgoknak, ebben az esetben főleg a zenének szeretném szentelni. Valószínűleg ez egy több írásból álló bejegyzés lesz, mivel mindig van egy-két újabb kedvencem. Remélem szívesen olvassátok majd ezt a bejegyzést és nem foglak untatni Titeket.

American McGee’s Alice:
Ezt a játékot nagyon szeretem és a zenéi egyszerűen szuperek. Kicsit borongós, sötét, néha félelmetes és sejtelmes. Nem igazán ihletet adó, inkább az alkotáshoz használható tökéletes aláfestő zenének nevezném. Legalábbis számomra ezt jelenti. Néha a monotonitása miatt, néha az óraketyegés miatt. Azt hiszem valamiféle ügyködést, szerelést hallok ki belőle, ami számomra is meghozza a hangulatot a munkához. J

Alice in Wonderland filmzenék:
Az Alice Csodaországban sokat jelent számomra. Mind a rajzfilm, mind a különböző feldolgozások nagy szerepet játszottak az életemben. Kicsi koromban nagyon sokat néztem a Disney mesét, Anya hátán pedig már a hideg futkosott tőle. Huszonegy éves koromban kiderül, hogy több dolog köt ehhez a történethez, mint gondoltam… de ez majd egy másik bejegyzés lesz.
Miért szeretem a zenéit? Nem is tudom, magával ragadnak egy különös világba. Ezeket a zenéket inkább tekintem ihletőnek, mert olyan, mintha a ritmusa és a dallama bekapcsolna az agyamban egy gombot, ami a fantáziámért felelős. Mint egy lepkeháló, úgy fogja be a körülöttem repkedő ékszerötleteket, hogy aztán kiválogassam belőlük azokat, amiket meg szeretnék valósítani.
Munka közben is gyakran hallgatom ezeket a zenéket, mert életet és színt visznek az alkotásimba, a kezembe pedig lendületet.

Avril Lavigne: Alice
Ez a szám nagyon passzol hozzám. Gyakran hallgatom, mind a hétköznapjaimban, mind alkotás közben. Szeretem a szövegét és a dallamát is és úgy gondolom, hogy néhány sor még az ékszereimhez is teljes mértékben illik. Kitaláljátok, hogy melyik? J

Enya:
Enya legtöbb dala olyan, mintha nem erről a világról való lenne és alkotás közben én nem vagyok ezen a világon. J Az ötletek jönnek-mennek, néha felidegesítem magam, de ettől függetlenül végig olyan, mintha egy képzeletbeli, csodaszép réten járnék, ahol minden egyes virágból újabb ötlet bontakozik ki. Talán közhelyes, de nekem akkor is ez a kedvencem.

Spiral Dance:
Kissé mantraszerű, ám mégis varázslatos. J Hallgassátok meg!

2 megjegyzés:

  1. én is szeretem ezeket :) tracy chapman fast car-ját ismered?:) puszi, császár bogi

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Még nem, de hamarosan meghallgatom. :)
    Puszi,
    Zsófi
    MushrooM

    VálaszTörlés